A webáruház böngészésével elfogadja, hogy cookie-kat helyezzünk el az Ön számítógépén abból a célból, hogy elemezni tudjuk, hogyan használja honlapunkat. Hogyha nem egyezik bele, hogy cookie-kat használjunk, amikor Ön ezen az oldalon böngészik, előfordulhat, hogy weboldalunk nem fog teljes körűen működni.

Édesburgonya Smart Chefben

Édesburgonya Smart Chefben

Édes, édes burgonyák! Hogy ti milyen finomak vagytok! Mégis, alig-alig fogyasztunk benneteket!
Tényleg, miért nem gyakoribb fogás az édesburgonya?
Egészséges és könnyen elkészíthető köretként is, főételként is helyt áll. Rendkívül kedvező élettani hatásai miatt szuperélelmiszerként emlegetik. Színe máris árulkodó; kiváló béta-karotin forrás.
Vércukorszint egyensúlyozó tudománya is van, glikémiás indexe alacsonyabb, mint a hagyományos burgonyáé, mégis a benne lévő szénhidrátok lassabban szívódnak fel, így nem szambázik a vércukorszintünk tőle, hirtelen fel-le. Okos krumpli. Meglepően magas rosttartalma jó hatással van az emésztésre. Kolint tartalmaz, amely gyulladáscsökkentő és az alvást is segíti. A kálium is nagy mennyiségben van jelen benne, 500 mg káliumot tudunk bevinni egy közepes gumójával.

A Szulákfélék (Convulvulaceae) családjába, azon belül is a Hajnalka (Ipomoea) nemzetségbe tartozik. Varázsos, nemdebár? Hajnalkaféle.

Leginkább sütve szeretjük.
Íme a recept:

Hozzávalók:
1 kg édesburgonya (a közepes gumók a legízesebbek általában)
0,5 – 0,7 dl olíva olaj
só, bors

Elkészítés:
Az édesburgonyát meghámozzuk, csíkokra vágjuk, sózzuk, borsozzuk.
Az olívaolajba hempergetve a SAUTÉ – HIRTELEN SÜTÉS program segítségével 15-20 perc alatt készre sütjük.
Jó kísérője lehet egy egészséges mártogatós, ami készülhet például megmaradt szűrleményből is:

Kesu mártogatós

Az oldal tetejére